Internet to nie tylko miejsce do scrollowania memów i oglądania śmiesznych kotków. To przede wszystkim potężne narzędzie, które pozwala tworzyć najbardziej dochodowe firmy jednoosobowe. Firmy, które nie tylko przynoszą niezłe zyski, ale także dają satysfakcję z bycia swoim własnym szefem.
Oczywiście wielkim atutem jest możliwość wykorzystywania różnych narzędzi i automatyzacji. Jednak pamiętajmy, że fundamentem każdego biznesu jest dostarczanie realnej wartości Klientom. Zapraszamy do zapoznania się z przeglądem biznesów, które możesz prowadzić online.
1. Wirtualna Asystentka
Z roku na rok jest coraz więcej firm działających online, to spowodowało powstanie zawodu takiego, jak wirtualna asystentka. Jest to osoba, która pomaga internetowym przedsiębiorcom rozwijać ich biznesy. Jeśli marzysz o pracy z dowolnego miejsca na świecie, jednocześnie pomagając przedsiębiorcom rozwijać ich biznesy, to ten zawód może być idealny dla Ciebie.
Jeśli jesteś mężczyzną, spokojnie, również możesz się tym zajmować. Wtedy jesteś wirtualnym asystentem. Jednak z tej racji, że więcej jest kobiet, które się tym zajmują bardziej popularną nazwą jest wirtualna asystentka.
Czym zajmuje się wirtualna asystentka i jak zarabia?
Wirtualną asystentkę można wynająć na określoną liczbę godzin. Dla zleceniodawców jest to wygodne, ponieważ płacą za efektywną pracę i nie muszą zatrudniać pracownika na określoną część etatu. Mogą delegować pracę w zależności od potrzeb.
Trudno jednym zdaniem opisać, czym zajmuje się wirtualna asystentka. Pracuje z dowolnego miejsca na świecie, obsługując swoich klientów przez Internet. Wachlarz zajęć, które może wykonywać jest bardzo szeroki. Tak naprawdę może to być wszystko, co chcą zlecać internetowi przedsiębiorcy.
Oto przykładowe zadania, które może wykonywać:
- prowadzenie mediów społecznościowych,
- obsługa Klienta,
- wsparcie w technicznych tematach,
- obsługa strony internetowej,
- pomoc w wyszukiwaniu informacji,
- planowanie spotkań i kalendarza,
- pilnowanie stanów magazynowych i zamówień na towar,
- umieszczanie ogłoszeń na różnych portalach,
- przekazywanie różnych dokumentów do księgowości.
Jak zostać wirtualną asystentką?
Zamiast być jak sklep “wszystko po 5 zł”, wybierz konkretną specjalizację, która uczyni Cię ekspertem w danej dziedzinie. Może to być np.: reklama w Google, obsługa Klienta, tworzenie rolek, czy obsługa kanałów na YouTube.
Dzięki specjalizacji możesz być lepszy w danej dziedzinie i przez to mieć wyższe stawki. Lepiej zrozumiesz sytuację wybranej grupy Klientów przez to lepiej dopasujesz swoją ofertę do ich potrzeb. Klienci zobaczą większą wartość i będą skłonni płacić więcej za Twoje usługi.
Po wybraniu specjalizacji musisz zdobyć niezbędną wiedzę w danym temacie. Pomocne będą różne kursy oraz praktyka, dzięki której będziesz zwiększał swoje umiejętności. Przykładowo chcesz nauczyć się montowania rolek? Zacznij treningowo montować różne filmiki, a zobaczysz, jak Twoje umiejętności rosną niczym ciasto na drożdżach.
Po opanowaniu odpowiednich umiejętności pora na ustalenie swojej stawki. Następnie przechodzisz do poszukiwania Klientów i zarabianie pieniędzy. Stawki godzinowe wahają się od 40-200 zł za godzinę, co sprawia, że przy odpowiedniej liczbie przepracowanych godzin zajęcie wirtualnej asystentki naprawdę może być jedną z najbardziej dochodowych firmy jednoosobowych w Internecie.
2. Jednoosobowa agencja reklamowa
W skrócie, agencja reklamowa zajmuje się planowaniem, tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych, które pomagają firmom sprzedawać swoje produkty lub usługi. Zakres działań może obejmować reklamy w mediach społecznościowych, content marketing, SEO, e-mail marketing, a nawet influencer marketing.
Prawda jest taka, że zawsze będzie zapotrzebowanie na osoby, które są w stanie zwiększyć zyski. Oczywiście faktycznie je zwiększyć, a nie tylko mówić, że to zrobią!
Często agencje reklamowe kojarzą się z dużymi firmami, w których pracuje wiele osób. Jednak możesz działać w inny sposób i stworzyć jednoosobową agencja reklamową. Jesteś wtedy freelancerem, który pomaga w sprzedaży. Skupiasz się na pomocy mniejszym firmom i jednoosobowym przedsiębiorcom.
Znajdź swoją niszę!
W pierwszej kolejności polecamy skupić się na konkretnej niszy. Pozwoli Ci to zrozumieć specyfikę branży, wyspecjalizować się w niej i lepiej zrozumieć potrzeby Klientów. A co to oznacza? Oczywiście większe stawki i bardziej satysfakcjonujące projekty!
Na przykład możesz pomagać zdobywać klientów:
- trenerom personalnym,
- osobom zajmującym się rękodziełem,
- startupom technologicznym,
- hotelom i pensjonatom.
Jak stworzyć swoją agencję reklamową, czyli jedną z najbardziej dochodowych firm jednoosobowych?
Wybierz swoją niszę i zacznij rozwijać się w tym temacie. Przerabiaj różne kursy, naucz się obsługi potrzebnych narzędzi marketingowych, obserwuj rynek, patrz co robią najlepsi w danej branży.
W końcu przychodzi czas na zdobywanie swoich Klientów. Wiadomo, najtrudniej jest zacząć. Szczególnie jeśli nie czujesz się na tyle doświadczony, by brać za swoją pomoc pieniądze. Jeśli to Cię powstrzymuje, możesz na początku pomóc komuś w zamian za procent od zysków. Wiemy, kontrowersyjne. Celem takiej współpracy jest zdobycie doświadczenia, większej pewności siebie i opinii zadowolonego Klienta. To pomoże Ci zdobywać kolejnych Klientów.
3. Specjalista we wdrażaniu sztucznej inteligencji
Zapewne zauważyłeś, że słowa „sztuczna inteligencja” (AI) są teraz wszędzie. Wszyscy o tym mówią, a niektórzy nawet udają, że wiedzą, o co w tym chodzi, mimo że nie mają o tym zielonego pojęcia! Ale jedno jest pewne: AI to nie przyszłość, to teraźniejszość, która już teraz ma szerokie zastosowanie w biznesie.
Specjaliści od AI pomagają firmom w automatyzacji procesów, analizie danych, czy optymalizacji działań. Wszystko po to, by zarabiać więcej, szybciej i przyjemniej. Rozwój sztucznej inteligencji powoduje wzrost zapotrzebowanie na ekspertów od wdrożeń AI.
O ile duże firmy są do przodu z wprowadzaniem sztucznej inteligencji, to firmy średnie i mniejsze zostają w tyle. To jest właśnie nisza, którą możesz zagospodarować. Będąc specjalistą od wdrożeń sztucznej inteligencji, możesz pomagać mniejszym firmom automatyzować różne procesy.
Coraz więcej małych firm dostrzega, że AI może przyspieszyć pracę i uczynić ich życie łatwiejszym. Twoim zadaniem będzie automatyzacja tych nudnych, powtarzalnych zadań, których nikt nie lubi robić, a które AI może rozwiązać nawet w kilka sekund.
Jak przykładowo można zastosować AI?
- Pomoc w tworzeniu postów na social media np. generowanie pomysłów, tworzenie hashtagów.
- Pomoc w obróbce wideo np. automatyczne dodawanie napisów.
- Wprowadzenie chatbotów. Mogę one obsługiwać klientów 24/7, odpowiadając na pytania, pomagając w zakupach, a nawet rozwiązywać problemy techniczne.
- Tworzenie grafik.
- Pomoc w tworzeniu opisów produktów, które są atrakcyjne i zoptymalizowane pod kątem SEO.
- Pomoc w automatycznym przetwarzaniu zamówień, wystawianiu faktur oraz zarządzaniu zwrotami.
Jak zostać specjalistą ds. AI?
Tak jak w każdej branży, żeby zacząć zarabiać, musisz najpierw zdobyć solidną dawkę wiedzy. Kursy online to dobry początek. Gdy już zdobędziesz wystarczająco wiedzę, możesz zacząć od małych projektów, które pozwolą Ci zdobyć doświadczenie i zbudować portfolio.
4. Pomoc w Wideomarketingu
Rozwój wideomarketingu ciągle postępuje. Oznacza to, że powstaje coraz więcej treści w formie wideo: rolki, tik-toki, YouTube shorts, relacje na Instagramie, dłuższe wideo i wiele, wiele więcej. Ludzie to robią, ponieważ chcą rozwijać swoje firmy.
Jednak nagrywanie filmików to spory wysiłek. Żeby tego było mało po stworzeniu materiału pojawia się kolejne wyzwanie – obróbka wideo. Wiele osób nie jest zbyt biegła w technicznych tematach. Nie każdy ma czas ani ochotę, by się tego uczyć, dlatego z radością oddelegują to zadanie komuś, kto to potrafi. I tutaj wkraczasz Ty.
Czym zajmuje się specjalista ds. wideomarketingu?
Jako specjalista ds. wideomarketingu, możesz zajmować się wszystkim, od planowania i tworzenia wideo, przez jego edycję, aż po optymalizację treści na platformach tj.: YouTube, Instagram, TikTok czy Facebook.
Jak zbudować dochodową firmę jednoosobową w wideomarketingu?
Oczywiście trzeba opanować umiejętności związane z obróbką i publikacją materiałów wideo. Warto uczyć się tworzenia takich treści, które przyciągają uwagę i angażują widzów. Często na tym będzie najbardziej zależało Twoim Klientom.
Warto zainwestować w dobre narzędzia. Programy do edycji wideo, dodawania automatycznych napisów, czy inne cudowne aplikacje sprawią, że Twoja praca stanie się szybsza, prostsza i bardziej opłacalna. A jak wiadomo – czas to pieniądz, więc im mniej czasu tracisz na edytowanie, tym więcej zleceń możesz przyjąć. Co za tym idzie – więcej zarobisz!
Jeśli opanujesz umiejętności związane z obróbką wideo, za które inni ludzie są skłonni płacić, to nie pozostaje Ci nic innego jak zacząć szukać Klientów. Potem pozostaje już tylko wykonywanie różnych zleceń i dalsze szlifowanie swoich umiejętności.
Plusem może być to, że współpraca z jednym Klientem może trwać przez lata tak jak udany związek. Twoja pomoc może być mu potrzebna w dłuższej perspektywie, np. twórca prowadzący swój kanał na YouTube cały czas będzie wrzucał nowe materiały i potrzebował osoby, która będzie mu pomagała w ich edycji.
5. Sprzedaż Produktów Cyfrowych – Twórz Raz, Zarabiaj Wielokrotnie
Sprzedaż produktów cyfrowych to jeden z najlepszych sposobów na zbudowanie skalowalnej i najbardziej dochodowej firmy jednoosobowej. Wielkim atutem tego typu produktów jest to, że mogą być sprzedawane nieograniczoną liczbę razy bez dodatkowych kosztów produkcji. Nie interesuje Cię magazynowanie, rozpatrywanie reklamacji, czy pakowanie produktu w folię bąbelkową przed wysyłką.
Produkty cyfrowe to produkty, które istnieją w formie elektronicznej. Są dostarczane za pośrednictwem Internetu. Przykładami takich produktów są e-booki, audiobooki, kursy wideo, gotowe szablony, pliki mp3, grafiki, czy różne oprogramowania.
Biznes oparty o sprzedaż własnych produktów cyfrowych powinien przede wszystkim zainteresować osoby, które już sprzedają swoją wiedzę w jakimś zakresie, ale robią to na niewielką skalę np.: działają lokalnie, świadczą usługi albo przekazują swoją wiedzę bezpośrednio Klientom.
Oto kilka przykładów branż, w których możesz sprzedawać swoją wiedzę w postaci produktów cyfrowych:
- Trenerzy personalni: Mogą sprzedawać plany treningowe, poradniki dietetyczne, e-booki o zdrowym stylu życia, a także prowadzić kursy online dotyczące budowania wymarzonej sylwetki.
- Projektanci graficzni: Mogą przykładowo sprzedawać swoje prace w formie plików cyfrowych, takich jak gotowe grafiki, szablony, zdjęcia stockowe, czy kursy dotyczące tworzenia przyciągających wzrok grafik.
- Korepetytorzy: zamiast udzielać korepetycji 1:1 mogą sprzedawać kursy, które uczniowie mogliby przerabiać samodzielnie.
- Specjaliści IT i programiści: Mogą tworzyć swoje programy, aplikacje i pomocne narzędzia. Ponadto mogą tworzyć kursy programowania.
- Marketingowcy i specjaliści ds. mediów społecznościowych: Mogą tworzyć kursy dotyczące marketingu online, zarządzania mediami społecznościowymi lub oferować gotowe szablony postów albo reklam.
- Dietetycy: Mogą sprzedawać e-booki z przepisami, plany dietetyczne, a także kursy dotyczące zdrowego odżywiania.
- Ogrodnicy i specjaliści ds. roślin: Mogą tworzyć kursy i e-booki na temat uprawy roślin, tworzenia ogrodów, permakultury, czy roślin doniczkowych.
- Rzemieślnicy i twórcy DIY: Mogą tworzyć kursy, e-booki i tutoriale na temat tworzenia rękodzieła, dekoracji, mebli DIY, czy innych projektów, które można wykonać we własnym zakresie.
- Podróżnicy i blogerzy podróżniczy: Mogą sprzedawać przewodniki turystyczne, kursy planowania podróży, czy poradniki na temat taniego podróżowania.
- Psychologowie i coachowie: Mogą tworzyć kursy i e-booki dotyczące rozwoju osobistego, pracy nad nawykami, czy zarządzania emocjami.
Takich branż można wymienić jeszcze wiele. Pamiętaj, że aby zarabiać na swojej wiedzy, nie musisz pracować w danej branży zawodowo – możesz tworzyć własne produkty cyfrowe niezależnie od tego. Często dochodowe produkty cyfrowe związane są z codziennymi, zwykłymi czynnościami tj.: gotowanie, sprzątanie, pielęgnacja ciała, czy zarządzanie czasem.
Zdziwiłbyś się, jak dobrze pomogą się sprzedawać e-booki z przepisami kulinarnymi albo kursy pomagające ogarnąć tematy związane z domem.
Może przez lata zajmowałeś się jakimś tematem i masz w tym wiedzę, którą mógłbyś sprzedawać? Może kiedyś miałeś z czymś problem, ale udało Ci się go rozwiązać? Wystarczy być tylko o jeden krok dalej od innych. Pamiętaj, że zawsze najwięcej jest początkujących. Dlatego więcej osób będzie interesowało np. to jak schudnąć niż to jak podciągnąć się na drążku jedną ręką.
Jednak, by nie było zbyt kolorowo, powiedzmy sobie jasno i wyraźnie, to nie tak, że wystarczy wrzucić cokolwiek do sieci i od razu będziesz opływać w bogactwa. Zanim zamienisz swój pomysł na złoto, musisz zrobić badanie rynku. Nie chodzi o to, by zrobić produkt “na czuja”, bo wydaje Ci się, że będzie się dobrze sprzedawał. Najpierw trzeba sprawdzić, czego ludzie szukają i za co są skłonni zapłacić. Takie badanie możesz zrobić całkowicie przez Internet, wykorzystując do tego bezpłatne narzędzia.
W naszym kursie “Jak znaleźć pomysł na produkt cyfrowy” dokładnie pokazujemy, jak dobrze przeprowadzić badanie rynku. Poza tym dowiesz się z niego, jakie są rodzaje produktów cyfrowych, które możesz sprzedawać. Jak wybrać swoją niszę. W jakich branżach najłatwiej sprzedawać jest swoje produkty. Pokażemy Ci również, jak się wyróżnić na tle konkurencji i sprawić, że ludzie chętnie kupią właśnie Twój produkt.
Na co dzień specjalizujemy się w pomaganiu twórcom w tworzeniu swoich produktów cyfrowych. Sami również sprzedajemy własne ebooki i kursy. Dlaczego? Bo są najprzyjemniejsze pieniądze. Dzięki temu, że system marketingowy działa i cały czas zdobywa Klientów pieniądze potrafią wpadać, wtedy kiedy nic nie robimy np. w weekend, albo w nocy. Super sprawa, ale oczywiście trzeba najpierw wykonać określoną pracę, by później móc oczekiwać efektów. Jeśli marzysz o tym, żeby pieniądze wpadały na Twoje konto nawet wtedy, kiedy spokojnie śpisz – sprzedaż produktów cyfrowych powinna Cię się spodobać.
6. Sprzedaż wiedzy w postaci grupowych mentoringów
To trochę dopełnienie poprzedniego tematu, bo ciągle pozostajemy w tematyce sprzedaży wiedzy. Z jednej strony możesz oferować swoją wiedzę w postaci produktów cyfrowych, o czym pisaliśmy w poprzednim rozdziale. Z drugiej strony możesz przekazywać tę samą wiedzę bezpośrednio swoim klientom podczas np. konsultacji, korepetycji, czy mentoringu.
Możesz również stworzyć produkt, który jest czymś pomiędzy produktem cyfrowym a indywidualnym przekazywaniem wiedzy. Chodzi o mentoring grupowy. Taki produkt polega na tym, że dajesz możliwość kontaktu z Tobą, jednak nie są to indywidualne spotkania, tylko grupowe np. grupowe konsultacje albo grupowe warsztaty.
Twoja pomoc nie polega na przekazywaniu wiedzy w kursie, który ktoś kupuje, a potem nie ma z Tobą kontakt. Ten produkt daje coś więcej, czyli możliwość kontaktu z Tobą.
Wyobraź sobie to tak: zamiast jednej osoby, która siedzi z Tobą na wideokonferencji, masz całą grupę uczniów, którzy wspólnie z Tobą przechodzą przez dany temat. Jest to trochę jak prowadzenie zajęć w szkole, tylko bez kredy na rękach i dzwonka na przerwę. Dzięki temu klienci zyskują dostęp nie tylko do Twojej wiedzy, ale także do Ciebie osobiście, choć w nieco bardziej grupowym wydaniu.
Zaletą tego rozwiązanie jest to, że taka forma nauki jest dla Klientów bardziej atrakcyjna niż np. zwykły kurs. Mogą zadać pytania, otrzymać odpowiedź i czuć, że naprawdę się nimi opiekujesz. Mają dodatkowe wsparcie, które może przyspieszyć ich efekty. Za taką pomoc możesz brać większe pieniądze niż za zwykły kurs. Jednocześnie nie musisz poświęcać tyle czasu, co na indywidualne prowadzenie. Takie rozwiązanie to po prostu win-win – Ty masz więcej czasu, a oni lepsze rezultaty!
Rzućmy okiem na kilka przykładów produktów opartych o grupowy mentoring:
- Świetnym przykładem takiego produktu jest nasz program mentoringowy Akademia Biznesu Cyfrowego. Jest on przeznaczony dla osób, które chcą tworzyć i sprzedawać swoje produkty cyfrowe oraz edukacyjne. Klienci otrzymują dostęp do platformy szkoleniowej, w której są zebrane niezbędne materiały. Ponadto mają dostęp do grupowych konsultacji, wspólnego czatu, warsztatów. Poza tym jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami i na bieżąco ustalamy plan działania.
- Wspólna nauka języka angielskiego. Kursanci otrzymują dostęp do kursu. Dodatkowo możesz przeprowadzać lekcje, na których kursanci szlifują wypowiadanie się. Możesz również parować kursantów, by prowadzili ze sobą rozmówki po angielsku i podnosili swoje umiejętności wypowiedzi (nie angażuje to Twojego czasu, a wnosi dodatkową wartość dla Klientów).
- Warsztaty artystyczne. Przekazujesz kursantom materiały do samodzielnej nauki. Poza tym raz w tygodniu organizujesz grupowe warsztaty online, gdzie pod Twoim okiem realizujecie różne prace artystyczne.
- Grupowe przygotowanie maturalne. Zbierasz grupę maturzystów, dajesz im materiały do nauki, a raz w tygodniu spotykacie się online, by wspólnie rozwiązywać zadania.
- Wspólne ćwiczenia fizyczne. Dwa razy w tygodniu przeprowadzasz sesje ćwiczeń LIVE np. jogi, pilatesu, zumby czy czegokolwiek innego. Twoi kursanci ćwiczą razem z Tobą. Mogą zadać pytanie na czacie. Jeśli ktoś nie może być, może w dowolnym czasie obejrzeć powtórkę i przeprowadzić sesję ćwiczeń.
Zaletą sprzedaży takich produktów jest to, że są bardzo wartościowe i nie obciążają Twojego czasu tak mocno, jak indywidualna pomoc Klientowi. Masz większą elastyczność, możesz prowadzić wiele osób jednocześnie i zwiększyć swoje zarobki, nie wyciskając siebie jak cytryny.
7. Afiliacja – polecanie produktów innych osób
Możesz zarabiać, nawet jeśli nie masz swoich produktów. Po prostu polecasz produkty innych osób. Tego typu działalność to marketing afiliacyjny. Polecasz produkty innych osób, a za każdą sprzedaż, która nastąpi dzięki Twojej rekomendacji, dostajesz prowizję.
Temat jest szerszy, bo czasami reklamodawcy są skłonni płacić również za inne działania jak na przykład zdobycie kontaktu, pobranie aplikacji, kliknięcie w odpowiednie miejsce czy wykonanie konkretnej akcji.
Jak wygląda marketing afiliacyjny w praktyce?
Oto kilka pomysłów, jak można zarabiać na polecaniu produktów:
- Prowadzisz bloga z recenzjami różnych produktów np. elektroniki. W artykułach recenzujesz dany produkt i umieszczać link afiliacyjny. Ktoś kupuje ten sprzęt przez Twój link a prowizja wpada na Twoje konto!
- Nagrywasz tutoriale na YouTube, w których pokazujesz, jak korzystać z konkretnego programu albo aplikacji. W opisie filmu wrzucasz swój link partnerski. Może to się świetnie sprawdzić w polecaniu różnych narzędzi marketingowych.
- Tworzysz ranking produktów, np. “Top 10 gadżetów do kuchni” i zamieszczasz linki afiliacyjne do każdego z nich.
- Tworzysz porównywarki produktów np. kont bankowych. Umieszczasz tam swoje linki afiliacyjne. Jeśli ktoś wybierze coś dzięki Twojej porównywarce, zarabiasz.
- Tworzysz typową stronę sprzedażową produktu. Opisujesz polecany produkt. Osoby zainteresowane zakupem naciskają przycisk “KUP TERAZ”, pod którym jest umieszczony Twój link afiliacyjny.
Oczywiście warto polecać tylko te produkty, które sam uważasz za wartościowe. Jeśli zaczniesz polecać coś słabego, odbije się to negatywnie na Twoim wizerunku.
Produkty abonamentowe – opcja na dochód pasywny!
Możesz polecić coś raz i czerpać z tego regularne dochody. Produkty abonamentowe są ciekawą opcją, ponieważ dają możliwość uzyskiwania stałych dochodów. Za każdym razem, gdy klient przedłuża subskrypcję, Ty dostajesz prowizję.
Oto kilka przykładów:
- Narzędzia do e-mail marketingu – Klienci płacą co miesiąc za prowadzenie swoich kampanii e-mailowych, a Ty dostajesz prowizję za każde przedłużenie subskrypcji.
- Hosting stron internetowych – Firmy potrzebują hostingu, by ich strony działały online. Gdy przedłużają usługę, Ty otrzymujesz prowizję.
- Agencja marketingowa – Jeśli polecisz usługi marketingowe, zarabiasz procent od każdej płatności klienta. Otrzymujesz prowizję dopóki polecony korzysta z tych usług.
- Księgowość online – Firmy wykupują subskrypcję na oprogramowanie do zarządzania finansami, a Ty otrzymujesz prowizję za każde przedłużenie ich abonamentu.
Skąd brać produkty do polecenia?
- Rejestracja w sieciach afiliacyjnych – To portale, w których znajdziesz mnóstwo reklamodawców, którzy chcą, by ich produkty były promowane Wystarczy założyć konto i znaleźć reklamodawcę, którego produkt lub usługę chcesz polecać. Przykładowe sieci afiliacyjnych to np. Ceneo, MyLead, Convertiser.
- Programy partnerskie firm – Czasem firmy same oferują programy partnerskie. Zajrzyj na ich stronę, może jest tam informacja o możliwości współpracy.
- Bezpośredni kontakt z firmą – Możesz też napisać bezpośrednio do firmy i zaproponować współpracę. Sporo marek będzie zainteresowana taką współpracą.
Jak zacząć?
Wybierz swoją niszę i portal, na którym będzie umieszczał treści oraz budował społeczność. Następnie znajdź reklamodawców, których możesz polecać.
Przykład: Załóżmy, że interesuje Cię kuchnia wegetariańska. Tworzysz blog, na którym przedstawiasz smaczne przepisy. Szukasz reklamodawców, których produkty mógłbyś polecać, bo są wartościowe dla Twojej grupy docelowej np. sklepy z produktami dla wegetarian, e-booki i książki z przepisami, suplementy.
Marketing afiliacyjny jest na pewno ciekawą opcją, ponieważ umożliwia zarabianie bez konieczności posiadania własnego produktu. Z drugiej strony ma to też swoje wady, ponieważ nie masz wpływu na jakość polecanych produktów. Poza tym firma, z którą współpracujesz, może w każdym momencie zakończyć współpracę i przestać wypłacać prowizję.
8. Stworzenie aplikacji lub portalu pośredniczącego
Teraz coś nieco z innej beczki. Obecne czasy, to rozwój technologii i automatyzacji. Powstaje wiele różnych oprogramowań, które mają na celu przyspieszyć i ułatwić różne rzeczy. Jeśli przyjrzymy się różnym portalom czy aplikacjom, które odniosły sukces, to zauważymy, że wiele z nich opiera się na modelu pośrednictwa. Zarabiają na tym, że pomagają łączyć ze sobą ludzi. Rozwiązują konkretne problemy użytkowników, ułatwiając dostęp do usług lub produktów.
Oto przykłady tego typu aplikacji i portali:
- Marketplace – portale, które łączą sprzedających z kupującymi np. Allegro, Vinted.
- Portale z ofertami pracy – łączą ze sobą pracodawców z osobami poszukującymi pracy np. Olx, RocketJobs, Pracuj.pl.
- Portale z ofertami samochodów – łączą ze sobą sprzedawców aut z osobami, które szukają auta np. Otomoto.
- Serwisy randkowe – łączą ze sobą osoby, które chcą nawiązywać nowe znajomości np. Tinder, Badoo.
- Aplikacje umożliwiające zamawiania przejazdów albo wspólne podróżowanie – łączą ze sobą kierowców z osobami, które chcą dojechać w określone miejsce np. Uber, BlaBlaCar.
- Serwisy i aplikacje do wynajmu krótkoterminowego – łączą właścicieli nieruchomości z osobami szukającymi noclegu np. Airbnb.
- Portale społecznościowe – w pewien sposób one też zarabiają w ten sposób. Gromadzą ogromną liczbę użytkowników i zarabiają na pokazywaniu im reklam np. Facebook, YouTube, Tik-Tok.
Jest jeszcze wiele nisz, które śmiało można zagospodarować. Żeby dobrze zarobić wcale nie musisz mieć aplikacji, czy portalu, o którym dowie się cała Polska. Wystarczy trafić do wystarczająco dużej liczby osób, które są zainteresowane danym tematem i w odpowiedni sposób zmonetyzować taki ruch.
Oto kilka przykładów nisz, w których można rozważyć stworzenie tego typu portali:
- Edukacja domowa – Platforma łącząca rodziny edukujące dzieci w domu z nauczycielami i innymi rodzinami, które również prowadzą edukację domową.
- Współdzielenie przestrzeni do majsterkowania – Platforma łącząca osoby, które mają narzędzia i miejsce do majsterkowania, z tymi, którzy potrzebują takich zasobów do realizowania swoich projektów.
- Współdzielenie maszyn rolniczych – Platforma dla rolników, którzy chcą wynająć lub wypożyczyć specjalistyczny sprzęt rolniczy, zamiast kupować go na własność.
- Wynajem biżuterii – Platforma łącząca osoby, które chcą wynająć luksusową biżuterię na krótkie okresy (np. na wesele, gale, sesje zdjęciowe), z właścicielami takiej biżuterii.
- Opieka nad zwierzętami domowymi – platforma do znajdowania opiekunów dla zwierząt podczas nieobecności właścicieli.
- Warzywa z ogródków działkowych – serwis łączący działkowców z osobami zainteresowanymi zakupem lokalnych produktów.
- Rękodzieło – miejsce, gdzie rękodzielnicy mogą sprzedawać swoje produkty. Gry zespołowe – aplikacja łącząca graczy z drużynami e-sportowymi.
- Korepetycje – platforma do łączenia uczniów z korepetytorami różnych przedmiotów.
- Finansowanie startupy – aplikacja łącząca młode firmy z potencjalnymi inwestorami.
Jak zarabiać na takim portalu lub aplikacji?
Monetyzacja ruchu w tego typu portalach może odbywać się na wiele różnych sposobów. Oto kilka ciekawych opcji:
- Danie możliwości wykupywania reklam przez zewnętrznych reklamodawców np. banerów reklamowych, wyskakujących pop-upów, reklam wideo umieszczonych w widocznych miejsca
- Subskrypcje – Użytkownicy płacą regularną opłatę (miesięczną, kwartalną, roczną) za dostęp do treści, funkcji lub usług związanych z portalem.
- Opłaty za transakcje i wystawienie – Portal może pobierać prowizję od każdej transakcji dokonanej za pośrednictwem platformy lub za samo umieszczenie produktu lub ogłoszenia.
- Opłata za dodatkową promocję produktu lub ogłoszenia – za dodatkową opłatą ogłoszenie lub produkt jest bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania.
- Wpłaty od użytkowników – Użytkownicy mają możliwość dobrowolnego wsparcia twórców platformy poprzez dobrowolne wpłaty
- Mikropłatności – Użytkownicy mogą zakupić dodatkowe funkcje lub usługi np.: możliwość usunięcia reklam, zwiększenie dostępnych limitów, dostęp do danych statystycznych, czy dodatkowe ulepszenia.
- Zakup wersji premium – portal może mieć bezpłatną wersję, z której można korzystać za darmo, jednak użytkownicy mogą również skorzystać z wersji premium i korzystać z wersji rozszerzonej portalu, np. otrzymają dodatkowe funkcje, ekskluzywne treści, brak reklam.
Oczywiście różne sposoby monetyzacji mogą występować razem, to pozwoli zwiększyć zyski.
Rozwijanie się w tej dziedzinie, może być świetnym pomysłem na biznes. Najważniejsze, by znaleźć odpowiednią niszę i stworzyć portal, który skutecznie łączy ludzi. W tym kursie znajdziesz konkretne wskazówki, jak znaleźć odpowiednią niszę.
Oczywiście możesz również tworzyć inne programy, aplikacji czy portale. Niekoniecznie muszą one polegać na pośrednictwie. W tym artykule skupiliśmy się na tym modelu, ponieważ uważamy go za bardzo interesujący.
Jeśli nie posiadasz umiejętności, które pozwoliłby Ci stworzyć portal lub aplikację oraz nie posiadasz kapitału, który pozwoliłby Ci zlecić to innym osobom, to jest jeszcze jedna opcja. Możesz zdobyć dofinansowanie na taką działalność.
Oto kilka opcji, jak możesz zdobyć finansowanie:
- Crowdfunding: Polega to na tym, że grupa inwestorów inwestuje w dany projekt w zamian za część przyszłych zysków lub udziały w projekcie. Są platformy, które pozwalają pozyskać pieniądze od indywidualnych inwestorów (swoją drogą, świetny przykład portalu pośredniczącego :)).
- Dotacje: Można ubiegać się o fundusze z różnych instytucji państwowych, fundacji czy organizacji non-profit, które wspierają innowacje technologiczne lub rozwój przedsiębiorczości.
- Anioły biznesu: Są to inwestorzy, którzy oferują kapitał w zamian za udział w zyskach lub udziały w firmie. Anioły biznesu często pomagają również w rozwoju firmy, oferując swoje doświadczenie i kontakty.
- Kredyty bankowe: Pewnie nie będzie to zbyt odkrywcze, ale istnieje też taka opcja. Wymaga ona dobrego planu biznesowego i zabezpieczeń, ale może być skutecznym sposobem na pozyskanie kapitału.
- Rodzina i przyjaciele: Pozyskanie kapitału od rodziny, znajomych lub bliskich, którzy wierzą w Twój pomysł. Mimo wszystko trzeba na starcie omówić wszelkie warunki, tak, by nie skończyło się kłótniami czy nieporozumieniami.
- Przedsprzedaż: Możesz zacząć sprzedaż swojego produktu jeszcze przed jego stworzeniem. To pomoże zebrać fundusze i zweryfikować zainteresowanie rynku. Jednak, żeby coś takiego wdrożyć musiałbyś stworzyć portal, który można w ten sposób wprowadzić w rynek.
Z pewnością jest to rodzaj działalności o wyższym poziomie ryzyka w porównaniu do tych, które opisaliśmy wcześniej. Tego typu przedsięwzięcia są bardziej odpowiednie dla osób, które mają już pewne doświadczenie w biznesie.
Podsumowanie – Stwórz swoją najbardziej dochodową firmę jednoosobową online!
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w ofercie Twojego biznesu był różne produkty. Sami tak robimy. Sprzedajemy e-booki i kursy. Do tego prowadzimy Akademię Biznesu Cyfrowego, która jest czymś w stylu grupowego mentoringu. Pomagamy również twórcom ruszyć w Internetowy świat i wykonujemy za nich wszelkie tematy związane z tworzeniem i sprzedażą produktów cyfrowych np.: obróbka wideo do kursu, wykonanie ebooka, stworzenie strony internetowej, czy całego lejka sprzedażowego.
Dodatkowo polecamy produkty innych firm, takie jak hosting albo narzędzie do masowej wysyłki maili. Ale kierujemy się wartością. Polecamy tylko te, z których sami korzystamy i jesteśmy zadowoleni, a nie te, które oferują najwyższe prowizje.
Oczywiście nie rzucaj się na wszystko naraz. Najpierw skup się na jednej rzeczy, a z czasem możesz poszerzać swoją ofertę, by móc zarabiać więcej i przyjemniej.
Budowanie najbardziej dochodowej firmy jednoosobowej w Internecie to wyzwanie, które może przynieść nie tylko satysfakcję, ale i solidne dochody. Kluczem do sukcesu jest dostarczanie realnej wartości swoim klientom. Internet oferuje ogromne możliwości. Pytanie, czy po nie sięgniesz? Jeśli chciałbyś poznać więcej inspiracji na internetowe biznesy, to polecamy Ci sprawdzić naszego e-booka: “65 Pomysłów, na czym zarabiać online”.
Pamiętaj, cokolwiek będziesz robił, musisz mieć chęci do nauki nowych rzeczy, być pracowity i odważny. Tu nie ma dróg na skróty ani magicznych guzików “Zrób mnie bogatym bez wysiłku”. Z drugiej strony dzisiejsze czasy dają możliwości, jakich wcześniej nie było. Twój biznes może pracować dla Ciebie 24 godziny na dobę, nawet wtedy, kiedy Ty odpoczywasz.
Powodzenia!