Stworzyłeś swój kurs i zastanawiasz się, gdzie go wrzucić, tak, byś mógł zacząć sprzedaż? W tym artykule pokażemy Ci kilka metod, dzięki którym możesz to zrobić. Co najlepsze, wcale nie musisz płacić grubych pieniędzy informatykom, by móc uruchomić swoją platformę z kursami.
Na początku zamiast inwestować duże pieniądze w swoją platformę, lepiej przeznaczyć je na to, co najbardziej napędzi Twój biznes i zwiększy Twoje zyski. Czymś takim jest np. skuteczny marketing.
Tak naprawdę Klientów za bardzo nie interesuje to, gdzie jest Twój kurs. Dla nich najważniejsza jest wartość, jaka z niego płynie.
Poza tym to, gdzie umieściłeś kurs, w żaden sposób nie wpływa na pozyskiwanie Klientów, a więc na Twój zarobek.
Przejdźmy do metod.
Własny sklep i platforma na WordPress
Swój zautomatyzowany sklep i platformę edukacyjną możesz zbudować za pomocą WordPress-a i różnych ogólnodostępnych wtyczek. (WordPress jest to bezpłatny system zarządzania treścią, który pomaga tworzyć strony www).
Co będzie Ci potrzebne?
Musisz wykupić adres swojej domeny oraz miejsce na serwerze, czyli tzw. hosting. Polecamy firmę seohost. Możesz skorzystać z dodatkowej zniżki -10% (kod rabatowy to: RAF10).
Następnie zainstaluj WordPress na swojej stronie. Do zrobienia sklepu wraz z platformą będą Ci potrzebne specjalne wtyczki. Wtyczki są to rozszerzenia, które zwiększają funkcjonalność strony.
Jakich wtyczek użyć:
- Woocommerce – bezpłatna wtyczka, która pozwoli Ci stworzyć zautomatyzowany sklep na Twojej stronie.
- Tutor LMS – wtyczka, dzięki której stworzysz platformę kursową. Tu będzie mógł logować się Twój Klient. Bezpłatna wersja tej wtyczki w zupełności Ci wystarczy.
- Do tego przyda się bramka płatności, dzięki której będziesz mógł pobierać opłaty w zautomatyzowany sposób. Polecamy wtyczkę Przelewy24 lub HotPay (jeśli nie masz jeszcze działalności gospodarczej).
Nagrania najlepiej umieścić na zewnętrznym hostingu, by nie obciążać niepotrzebnie strony. Możesz do tego wykorzystać np. YouTube (nagrania niepubliczne) lub Vimeo.
Plusem tego rozwiązania jest to, że posiadasz swój sklep, nad którym masz pełną kontrolę.
Poza tym to rozwiązanie jest tanie. Nie musisz ponosić comiesięcznych opłat. Jedyny Twój wydatek to domena i hosting.
Minusem jest to, że trzeba nauczyć się obsługi WordPress-a. Jeśli nie miałeś z nim styczności może wydawać Ci się to trudne. Jednak z dobrymi poradnikami na pewno dasz sobie radę. W naszej Akademii Biznesu Cyfrowego uczymy m.in. tego, jak krok po kroku zbudować własną platformę wykorzystując do tego powyższe narzędzia.
Strona zabezpieczona hasłem
Prostszą alternatywą dla wcześniejszej metody jest umieszczenie kursu na swojej stronie i zabezpieczenie takiej strony hasłem.
Klient po zakupie otrzymuje hasło do strony, na której są umieszczone materiały, za które zapłacił.
Ta metoda może się sprawdzić, jeśli Twój kurs nie jest specjalnie rozbudowany. Możesz przyjmować płatności za pomocą swojego sklepu albo bezpośrednio na konto (niestety, wtedy sprzedaż nie będzie w pełni zautomatyzowana).
Grupa Facebook
Alternatywną metodą może być wrzucenie kursu na niepubliczną grupę na Facebooku. Tworzysz swoją grupę. Następnie w sekcji przewodniki wrzucasz swoje materiały.
Po opłaceniu dostępu Twój Klient klika chęć dołączenia do grupy. Weryfikujesz czy faktycznie zapłacił za kurs. Jeśli tak, dodajesz go.
Minusem jest to, że nie można tego w 100% zautomatyzować. Jednak uruchomienie takiej “platformy edukacyjnej” jest bardzo proste i szybkie.
Prywatna playlista YouTube
Swoje materiały możesz wrzucić na YouTube jako nagrania niepubliczne i stworzyć z nich niepubliczną playlistę.
Gdy Klient zapłaci za kurs, dajesz mu dostęp do playlisty. Przyznawanie dostępu możesz całkowicie zautomatyzować. Gdy Twój Klient opłaci dostęp w Twoim sklepie (np. stworzonym na WordPress), możesz ustawić, aby link do playlisty był wysyłany automatycznie.
Gotowe platformy kursowe
Możesz skorzystać również z gotowych platform kursowych. Na taką platformę wrzucasz swój kurs i możesz zacząć sprzedaż.
Przykładami takich platform jest np. WebtToLearn lub Skyier.
Minusem tego rozwiązania jest to, że musisz płacić opłatę abonamentową. Zazwyczaj co miesiąc. Nawet jeśli nie zdobędziesz Klientów. Z drugiej strony wraz ze wzrostem liczby Klientów rosną również Twoje koszty. Poza tym jesteś uzależniony od zewnętrznych platform. Firma może zmienić warunki albo zamknąć swoją działalność i wtedy będziesz musiał szukać nowego rozwiązania.
Jeśli chodzi o plusy, że stosunkowo łatwo i szybko możesz uruchomić sprzedaż. Wrzucenie swojego kursu na takie platformy nie jest zbyt trudne. Poza tym otrzymujesz wsparcie techniczne od właścicieli takich platform.
Co wybrać?
Mamy nadzieję, że nakierowaliśmy Cię na odpowiednie rozwiązanie. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy. Jeśli chciałbyś skonsultować to, co warto byłoby wybrać w Twoim przypadku, napisz do nas. Doradzimy Ci.